web design

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاثیر طراحی سایت

تاثیر طراحی سایت

شما با داشتن یک سایت خوب و حرفهای و انجام دادن طراحی وب سایت به صورت اصولی می توانید راحت تر و سریع تر به هدف خود دست یابید ، سایتی زیبا با قالبی مناسب و رنگ های متناسب را طراحی کنید و از آن بهینه استفاده نمایید .

با گسترش روز افزون تکنولوژی های مختلف در سطح دنیا ، تعداد استفاده کنندگان و کاربران اینترنتی و طراحی سایت هم به نوبه ی خود نسبت به قبل زیاد شده است . هم گام با افزایش در تعداد کاربران اینترنت ، کار های اینترنتی و تعاملات اینترنتی مانند نوع ارتباطات و کار های مربوط به خرید و فروش محصول های تولید شده نیز گسترش یافته است .

در ساخت و طراحی وب سایت ها باید دقیقا به چه نکاتی توجه کنیم و چه ویژگی هایی را در نظر بگیریم ؟

تمام این رشد های سریع ، باعث شده است تا خرده فروشان و دارندگان کسب و کار های کوچک هم در عرصه رقابت پا گذاشته و مشغول به ارائه دادن خدمات و محصولات شان به مشتریان از طریق دنیای اینترنت شوند .

از مناسب ترین راه های سبقت گرفتن و پیشی افتادن در این نوع از رقابت های سالم ، داشتن و طراحی سایت است .

با انجام دادن یک طراحی مناسب و استراتژی های خوب می توان در تصمیم گیری های مربوط به تجارت و خرید و فروش محصولات خود تحول و تغییری بزرگ ایجاد نمود و از این راه به درامدی مناسب رسید .

وبسایت تان به آشکار ترین نما برای تجارت و کسب و کار تان در اینترنت تبدیل می شود .

حالا دیگر از طریق آن می توانید با مشتریان و کاربر ها در ارتباطی موثر و مفید باشید و از طریق آن خود را به دیگران معرفی کنید و دید افراد را نسبت به خودتان عوض نمایید .

قبل از طراحی وبسایت به هدفی که دارید توجه کنید ، همه چیز بستگی به اهداف تان دارد و این موضوع که شما دقیقا به دنبال چه هستید و از طراحی وب سایت چه می خواهید ؟

امروزه اغلب شرکت ها و سازمان های بزرگ و کوچک برای خود طراحی وبسایت را انجام داده اند و آن را ویترینی برای خدمات شان قرار داده اند تا به کمک آن به تجارت الکترونیک در محیط مجازی بپردازند .

نکته ای که در این جا حائز اهمیت است ، این است که اگر زمانی طراحی و ساخت وب سایت تان درست و مناسب نباشد ، امکان دارد که بازدید کنندگان سریعا وب سایت شما را ترک نموده و در یک چشم به هم زدن به سراغ رقیب هایتان بروند و خواسته های خود را از آن ها طلب کنند که این موضوع اصلا برای شما خوشایند نخواهد بود زیرا در این حالت شما مشتری احتمالی خود را از دست داده اید و آن را تسلیم رقیبان کرده اید .

 

در حقیقت با طراحی سایت بد و غیر مفید ، کاربران و بازدید کنندگان را وادار می کنید که وب سایت تان را ترک کنند و دیگر هم به سایت شما سر نزنند و آن را به مشتریان دیگر هم معرفی نکنند .

سعی کنید که طراحی سایت جذاب و کاربر پسندی داشته باشید زیرا اگر وبسایت شما جذاب نباشد نمی تواند کاربران را جذب نماید و آن ها را برای مدتی در سایت شما نگاه دارد ، آن ها اگر در نگاه اول از وب سایت شما خوششان نیاید ، دیگر اهمیتی نمی دهند که خدمات و محصولات شما چیست و چه چیزی را ارائه می دهید ، کاربر ها به سرعت وب سایت تان را ترک خواهند نمود و وقت را تلف نمی کنند . در سایت خود خبرنامه بگذارید و از طریق آن به مشتریان و کاربران خود اطلاع رسانی کنید .

همواره در خبر نامه ی طراحی سایت خود قادر خواهید بود که پیشنهاد فروش ویژه را به کاربر و مشترى های قبلى خود اعلام نمایید .

طراحی و ساخت وب سایت ، موضوعی می باشد فراتر از ساختن زیبای وب و طراحی سایت . طراحی سایت تنها به زیبایی ظاهری مثل رنگ ها و فونت خلاصه نشده و شامل برنامه ریزی برای وب سایت ، قابلیت استفاده از وب سایت و کارایی هم می شود که این ها همه مکمل هم هستند و در کنار هم معنا گرفته و برای مدیر طراحی سایت نتیجه بخش می شوند .

  • فرید آریا
  • ۰
  • ۰

رنگ بندی طراحی سایت

رنگ بندی طراحی سایت

در طراحی سایت توجه به اصول رنگ انتخابی برای صفحات و اینکه از رنگ های مکمل و ترکیبی مناسب بهره ببریم مهم است باید بدانیم که برای سایت چه رنگی در نظر گرفته شود و هنوز کارشناسان در زمینه طراحی وب نتوانستند به صورت کامل جوابی به این سوال بدهند زیرا در حوزه طراحی وب سایت موضوع روان شناسی رنگ ها کمتر مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

رنگ بندی طراحی سایت

ولی به طور کلی می گوییم همیشه یک اصل برقرار است که وقتی می خواهید صفحه را رنگ بندی نمایید این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ برای چه صفحه ای و مرتبط با چه موضوعی انتخاب شده است. و در رنگ بندی محتویات و مطلب ها اهمیت دادن به عملکرد امری ضروری است.

از رنگ سفید برای پس زمینه صفحه و رنگ آبی برای لینک ها و رنگ بنفش زمانی که لینکی مشاهده شده برای پیش فرض در برنامه فرانت پیج استفاده شده و این بیشتر در سایت های دولتی و سازمانی که آمار بازدید از آنها و کاربرانشان بالاست نمایش داده می شود.

در سایت های شخصی رنگ های مکمل نقش دارند مثلاً سبز پر رنگ همراه با سرمه ای به سایت هایی که در زمینه بازرگانی فعالیت دارند جلوه خاصی می دهد.اگر برای کودکان پروژه طراحی سایت را انجام می دهید از رنگ های شاد و گرم بهره بگیرید تا فضایی جذاب ایجاد شود .

کار کردن با کدهای رنگ در طراحی وب برای صفحات خیلی مهم و اهمیت بسزایی دارد.

در ادامه فقط می خواهیم تاثیر روان شناسی رنگ ها بر روی کاربران را بررسی کنیم و درباره اینکه چه رنگی برای سایت بهتر است نمی خواهیم حرفی بزنیم و اگر راجع به این مسائل صحبت کنیم برای گرافیک سایت کمکی به طراحان سایت می شد.

 

هیچ وقت نمی توان بدون توجه به بقیه نکات اساسی یک رنگ را از میان رنگها انتخاب نمود به عنوان بهترین انتخاب ممکن برای طراحی سایت!

یکی از اصول مورد قبول در مدیریت جدید این است که بهترین شیوه و روش وجود ندارد . در بحث ترکیب رنگ نیز این موضوع مطرح است و در رنگ بندی صفحه های وب قضیه به همین منوال است. پس علاقه و تجربه کاری طراح سایت در زیبا جلوه دادن یک وب سایت شرط بسیار مهمی است .

در زیر مواردی را ذکر خواهیم کرد که در گرافیک سایت بایستی در نظر گرفت :

تاثیر روان شناسی رنگ ها را بدانیم

متن هایی که در سایت قرار می گیرند قابل خواندن باشند.

از رنگ های متمم رنگ های انتخابی در موارد گراند و لینک ها و متون استفاده شود.

در میان لوگوها هماهنگی رنگ ها وجود داشته باشد و همچنین بین آرم های صفحه ها و رنگ متن ها یک هماهنگی ویژه دیده شود .

نوع کاربران و بازدید کنندگان از وب سایت را نیز در نظر بگیریم .

به عنوان مثال وبسایت یاهو را در نظر بگیرید که در روز تعداد بیشماری بازدید کننده دارد و شامل چندین قسمت مختلف است .طراحی سایت یاهو برای هر یک از بخش های خود یک رنگ متفاوت به کار برده است. مثلا رنگی که برای بخش کودکان استفاده کرده با رنگ قسمت بازرگانی خیلی فرق می کند .

در انتخاب رنگ و طراحی وب سایت 5 قاعده برتر وجود دارد که ویژگی های رنگ هایی که در طراحی وب سایت انتخاب می شود را ارائه می دهد :

احساس ما در 90 ثانیه اول به محض دیدن وب سایت درگیر می شود.

تأثیری که رنگ در بازدید کننده می گذارد سبب خرید کالا از شما می شود.

رنگ ها باعث تشدید رفتار ما در یک مورد خاص نمی شود چه بسا که در رفتار ما کاملاً اثر می گذارد.

رنگ ها در تمام فرهنگ ها تأثیر یکسانی ندارند و ممکن است در هر فرهنگی متفاوت باشند.

هر رنگ به صورت مجزا برای کاربر حاوی یک پیام است .

  • فرید آریا